گوهرپارسی

خواص درمانی سنگ ها از طریق چاکراها

کانی هاو سنگ های  با ارزش به علت ساختار اتمی کامل و انرژی بسیاری که دارند و نور های ناب رنگی و درخشانی که از خود می تابانند در کنار دانش پزشکی، بدون خطر آفرینی می تواند اثرهایی مثبتی بر جای بگذارند. ولی این حرف دلیل بر این نیست که سنگ ها را به تنهایی معجزه می کنند، بلکه این سنگ ها همراه و در کنار درمان های پزشکی تاثیرات مفیدی را بر روند بهبود بیماری ها دارند.

زیرا ارتعاشات متغیر در حوزه بدن، تعادل جسم و جان را به هم می ریزد و این ناهماهنگی است که باعث بیماری می شود. در این زمان است که می توان با کمک گرفتن از ارتعاشات کانی ها و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، این ناهنجاری به وجود آمده  را کنترل کرد و هماهنگی لازم را در جسم و جان فرد، دوباره ایجاد کرد.

لازم به ذکر است  که درمان با سنگ های شفا بخش و با ارزش برای زن ، مرد و کودک در هر سنی مناسب است و هیچ خطری ندارد. اما این امر مستلزم آن است که این کار با آگاهی و دانش لازم انجام می شود. با مروری بر گذشته انسان مشاهده که در گذشته های دور یعنی دورانی که مربوط به دوران پارینه سنگی  یا عصر حجر می شود، ابتدا بشر از سنگ به عنوان ابزار استفاده می کرد. در آن جا بود که آموخت سختی سنگ ها می تواند حیواناتی که زندگی او را تهدید می کنند، از بین ببرد. همان جا بود که آموخت با ساییدن سنگ ها می توان جرقه و آتش هم تولید کرد. این ابتدایی ترین آشنایی بشر با سنگ بود. بعد از این مراحل بود که حس زیبایی پرستی به انسان شوق استفاده از سنگ های رنگی مختلف را برای آراستن دست و گردن داد. باستان شناسان در بسیاری از مناطق کهن از جمله ایران در کاوش های خودشان آثار زیادی را که مبین آشنایی و استفاده ساکنان مناطق باستانی و ایران از این سنگ ها بوده است به دست آورده اند.

 افسانه ها و روایات گوناگونی هم درباره سنگ های با ارزش نقل شده است. مثل اینکه کاهنان از سنگ های با ارزش برای تبرک استفاده می کرده اند یا این که جادوگران برای طلسم این سنگ ها را به کار می بردند. آتلانتیسی ها می دانستند که برای درمان بیماری ها چگونه از این کانی های با ارزش استفاده کنند. در چین از کوبیدن و پودر جواهرات برای مداوای بیماران سود می بردند. در قرن هشتم میلادی شخصی به نام «سن هیلدنبژان» با کمک این سنگ ها بیماران خود را درمان می کرد. این نشانه آن است که در  گذشته  و در مناق مختلف انسان ها از سنگ ها علاوه بر استفاده از آن به عنوان ابزارهای گوناگون و زینت و در مراسم مذهبی از جنبه درمانی آن هم سود برده اند.

در واقع دلیل این امر این است که در بدن مراکزی وجود دارد که به این مراکز انرژی یا چاکرا می گویند و بیماری در اثر بسته  شدن این مراکز انرژی به وجود می آیند. از طرف دیگر کانی ها و سنگ های با ارزش قادر به این هستند تا این گرفتگی ها را از بین ببرند و انرژی حیاتی را به صورت منظم در بدن فرد جاری کنند . افرادی که مدیتسشن یا تمرکز میکنند روی این نقاط آگاهی  دارند و انرژی های درونی را از این نقاط بیرون داده و آزاد می کنند .

طیف های رنگی در واقع همان رنگ های نوری هفت گانه (رنگین کمان) هستند که از نور سفید سرچشمه می گیرند. رنگ های نوری را به صورت انرژی پایان ناپذیر در سطح کره زمین ، کیهان و ماورا همیشه در ارتعاش هستند و به دورن زمین نفوذ می کنند و انرژی های مثبت و لازم کیهانی را وارد بدن انسان کرده و تعادل و توازن لازم را ایجاد می کنند. در این زمان است  که بیماری ها از انسان دور می شوند. اما این چه در ساعات یا روزهایی گرفتن این انرژی از سنگ ها مناسب تر است و اصلا چه نوع سنگ هایی روی ما تاثیر گذار هستند موضوعی است که روی آن هنوز اتفاق نظر کلی به وجود نیامده است.

آنچه حائز اهمیت است این است که وظیفه اصلی چاکراها جذب انرژی حیات و تفکیک آن و انتقال آن به سیستم عصبی، غدد دورن ریز و سپس توزیع و پخش در خون است.

مراکز انرژی یا همان چاکراها در هفت منطقه از بدن در راستای ستون فقرات از پایین ترین قسمت تا بالای جمجمه سر قرار گرفته اند.

  • چاکرای ریشه یا پایه ستون فقرات (مولادهارا) نخستین چاکرا است.

این چاکرا محل ورود «پرانا» یا انرژی حیاتی است. طیف رنگی مربوط به این چاکرا قرمز است که نشانه زندگی، قدرت، نیروی جسمانی و حیات است. این رنگ روی کم خونی و فقر غذایی اثر خوبی دارد و ارتعاشات تقویت کننده و درمان کننده دارد. سنگ های قرمز مثل مرجان قرمز ، یشم قرمز، یاقوت و ... مناسب این چاکرا هستند.

  • چاکرای خاجی یا مرکز کلیه (سواد هیستانا) در قسمت پایین شکم قرار گرفته است.

طیف رنگی مربوط به این چاکرا نارنجی است. این رنگ قدرت ارتباطی، دفع خشم و کنترل بر خویشتن را متعادل می کند. مسائل مربوط به هضم غذا و گردش خون را منظم می سازد. عقیق نارنجی، سنگ ماه، اوپال آتشین که رنگ نارنجی دارند مناسب این چاکرا هستند.

  • چاکرای سوم چاکرای ناف (مانی پورا) است.

طیف رنگی مربوط به این چاکرا زرد و زرد طلائی است که نشانه عقل، هوش و ذهنیت است. رنگ زرد تاثیر مثبتی روی کبد، طحال، کیسه صفرا و اعصاب دارد. قدرت درمانی برای بیماران مرض قند و یبوست دارد همچنین کنترل کننده چاقی است. سیترین، کهربا، چشم ببر مناسب این چاکرا هستند.

  • چاکرای قلب یا عشق الهی (آنات هاتا) در وسط جناق سینه و بالای قلب قرار دارد.

طیف رنگی مربوط به این چاکرا قرمز، نارنجی ، زرد طلایی، صورتی و سبز است. کلیه سنگ ها با رنگ های ذکر شده مانند مالاکیت، پریلایت، تورمالین سبز و قرمز، کورل، کوارتز صورتی ، کوانزیت برای این چاکرا مناسب هستند و برای رفع مشکلات قلبی ، تنظیم گردشض خون و فشار خون و ناراحتی پوستی موثر است.

  • چاکرای گلو یا حلق (ویهودها) است که روی حلق قرار گرفته است.

طیف رنگی مربوط به این چاکرا سبز و آبی روش است که علامت جاودانگی، اخلاص و الهام است. این رنگ روی بیماری های گرفتگی گلو و ناراحتی عصبی تاثیر گذار است. سنگ های مربوط به آن فیروزه ، تورمالین آبی، توپاز آبی، یاقوت آبی، اکومارین و ... است.

  • چاکرای پیشانی یا چشم سوم (آجنا) در سمت پیشانی و کمی بالاتر از دو چشم قرار دارد.

طیف رنگی مربوط ه این چاکرا آبی نیلی است. این رنگ باعث باز شدن چشم سوم (دید بیرونی و درونی)است. این رنگ برای آرامش و درمان بیماری های ذهنی مفید است. رنگ نیلی آگاهی را بالا می برد و برای زنده کردن خاطرات فراموش شده مفید است. یاقوت کبود، لاجورد، چشم شاهین، آزوریت برای این چاکر مناسب هستند.

 

  • چاکرای بالای جمجه یا تاج سر (ساهاس رار) در قسمت میانی بالای سر قرار دارد.

طیف رنگی مربوط به این چاکر بنفش، سفید و طلائی است. این رنگ برای بیماری های ذهنی مناسب است و خواب را تنظیم می کند. فلورین، الماس، تورمالین و آماتیست مناسب این چاکرا هستند.

منبع : مشاوره و طراح جواهر آلات زینتی

 

فروش ویژه گارنت کرمان

فروش ویژه گارنت سبز(دمانتوئید) بصورت راف و تک بلور و نگین

کاربران آنلاین

ما 15 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

باغ رویایی فتح آباد

 

بنیانگذار:فضل علی خان بیگلر بیگی در دور قاجار

کتاب سنگ درمانی

دریافت خبرنامه

 ایمیل خود را در این قسمت ثبت نمایید: